اگر از یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار سوال کنید که چه چیزی را در این دنیا بیشتر از همه می خواهید، احتمالا به شما می گویند که آرزوی مشتری های بیشتری” دارند. اما چه چیزی اغلب پس از مشتریان بیشتر در لیست دلخواه صاحبان کسب و کارها قرار می گیرد؟ ترافیک بیشتر سایت همان چیزی است که می تواند از آرزوهای صاحبان کسب و کار به حساب آید. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید باید بگوییم راه های بسیاری پیش روی شما وجود دارد که می توانید ترافیک را در وب سایت خود افزایش دهید. با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این پست ۲۵ راه مهم برای افزایش بازدید سایت را به شما معرفی می کنیم.


 


تبلیغات، یک راه مهم برای افزایش بازدید سایت

تبلیغات اینترنتی


این مورد بسیار واضح است. تبلیغات رسانه های اجتماعی و تبلیغات صفحه نمایش (سعی کنید تبلیغات هوشمند باشند!) همه روش های عالی جذب بازدید کنندگان، ساختن نام تجاری شما و نمایش سایت به مردم است.


اگر امیدوار باشید که ترافیک بیشتر سایت شما منجر به فروش بیشتر نیز شود، باید کلماتی که قصد فروش تجاری را بیان می کنند، مورد هدف قرار دهید. بله، در واقع باید بگوییم رقابت بر سر همین کلمات است.


برای بالا بردن ترافیک، از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

social media marketing


یکی از بهترین روش های افزایش بازدید سایت شما، استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محتوای شما است. توییتر برای پیوندهای کوتاه، مبهم و وسوسه انگیز ایده آل است، در حالی که ارتقاء +Google می تواند به سایت شما در نتایج جستجو شخصی کمک کند و به نظر می رسد به خصوص در B2B niches موثر است. اگر شما یک شرکت محصول B2C هستید، ممکن است با شبکه های اجتماعی سنگین مانند Pinterest  و Instagram  آشنا شوید.


برای افزایش ترافیک، از طول محتواهای متغیر استفاده کنید

هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد پس باید از تمامی روش های استفاده کنید. از همین رو طول و قالب محتوای خود را تغییر دهید تا آن را برای خوانندگان مختلف جذاب کنید. Interspers روشی برای پست های وبلاگ مبتنی بر اخبار با محتوای طولانی و همچنین ویدئو، infographics و قطعات داده شده برای حداکثر تاثیر مورد استفاده قرار می گیرند.


افزایش ترافیک سایت، با انتخاب تیترهای جذاب

عنوان ها


تیترها یکی از مهمترین بخش های محتوای شما هستند. بدون یک علامت مجذوب کننده، حتی جامع ترین پست وبلاگ خوانده نخواهد شد. به عنوان مثال، نویسندگان BuzzFeed و Upworthy اغلب از بیست سرفصل مختلف  استفاده می کنند تا در نهایت بهترین را بیابند که بیشترین میزان ترافیک را در اختیارشان قرار می دهد، بنابراین قبل از پست گذاشتن، در مورد عناوین  خود دقت کنید.


توجه خود را به سمت صفحه جستجوگر ببرید

فکر می کنم جستجوگرها منفعل هستند؟ دوباره فکر کن! بهینه سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو هنوز یک عمل ارزشمند محسوب می شود. از همین رو آیا شما پیوند های داخلی را برای محتوای جدید ایجاد می کنید؟ در مورد توصیفات متا بهینه سازی برای جستجو در صفحه نیاز به قدمت ندارد و می تواند به افزایش ترافیک سایت شما به صورت ارگانیک را کمک کند. پس همواره به جستجوگرها توجه کنید.


کلمات کلیدی Long Tail Target

Long Tail Target


اگر کلمه کلیدی و پایگاه های کلیدی محبوب خود را تحت پوشش قرار داده اید، وقت آن است که کلمات کلیدی long-tail را نیز هدف قرار دهید. عدم استفاده از کلمات کلیدی با عبارات طولانی به این معنی است که اگر شما به آنها توجه نکرده اید و محتوای شما از دست رفته است و در نتایج جست و جوی کاربران مشاهده نمی شود.


حتما بخوانید:  ماه عسل گوگل چیست؟

شروع وبلاگ نویسی مهمان

پست مهمان


نوشتن یک پست مهمان در یک سایت معتبر می تواند ترافیک وبلاگ شما را افزایش دهد و به ایجاد نام تجاری شما کمک کند. هر چند هشدار داده می شود که استانداردهای وبلاگ نویسی مهمان در طول ماه های گذشته به طور اساسی تغییر کرده اند و تاکتیک های اسپم می تواند مجازات های سخت را به همراه داشته باشد. پس با توجه به موارد گفته شده برای نوشتن پست مهمان اقدام کنید.


ترافیک سایت با دعوت دیگران به وبلاگ مهمان

وبلاگ نویسی مهمان یک خیابان دو طرفه است. از همین رو شما علاوه بر ارسال محتوا به سایر وبلاگ ها، می توانید پست های مهمان از سایت های دیگر را به وبلاگ خود دعوت کنید. آنها احتمالا مقاله مهمان خود به اشتراک گذاشته و پیوند می دهند که می تواند خوانندگان جدید را به سایت شما منتقل و سبب افزایش ترافیک سایت شما شود. فقط مطمئن شوید که شما محتوای با کیفیت بالا می فرستید زیرا گوگل در حال جستجوی وبلاگ های کم کیفیت است و آنها را مجازات خواهد کرد.


برای بالا بردن ترافیک سایت، به سمت جذب بک لینک قدم بردارید

افزایش ترافیک ارگانیک


به جای تلاش برای متقاعد کردن سایت های دیگر جهت پیوند دادن به سایت شما (یک فرایند خسته کننده و طولانی)، محتوایی ایجاد کنید که سایت های دیگر با آن ارتباط بر قرار کنند و بدون این که شما از آنها بخواهید، بک لینک دهند. در واقع شما باید بدانید کدام نوع پست ها تعداد زیادی بک لینک را برای شما جذب می کند. اگر در مورد بک لینک نمیدانید می توانید می توانید مطلب بک لینک چیست و بایدها و نبایدها در مورد آن را در سایت مطالعه کنید.


ارسال مطلب به LinkedIn

ارسال مطلب به LinkedIn

LinkedIn  به وسیله ای تبدیل شده است که کارآرایی بسیار بیشتری از جذب بک کار دارد. در واقع بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای در حال حاضر یک پلتفرم انتشار مطالب ارزشمند است، به این معنی که شما باید به طور منظم مطالب را به LinkedIn ارسال کنید. انجام این کار می تواند باعث افزایش بازدید سایت شما شود به ویژه اگر شما دنبال کنندگان زیادی داشته باشید.


پیاده سازی طرح Microdata

طرح پیاده سازی مایکرودیتا وما به معنای افزایش ترافیک به وب سایت شما نیست، اما به ربات های موتور جستجو برای پیدا کردن فهرست صفحات شما کمک خواهد کرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از طرح برای جستجوگرها این است که می تواند سبب بهبود کیفیت صفحات سایت شده که در نهایت نرخ های کلیک را بهبود می بخشد.


لینک داخلی برای افزایش بازدید سایت

لینک داخلی


استحکام مشخصات پیوند شما نه تنها به این معنی است که چندین سایت به شما لینک می دهند، بلکه می تواند تحت تاثیر ساختار پیوند داخلی قرار گیرد. هنگام ایجاد و انتشار محتوا، مطمئن باشید که برای فرصتهای پیوندهای داخلی به اندازه کافی اهمیت قائل شده اید. این نه تنها به جستجوگرها کمک می کند، بلکه موجب تجربه بهتر و مفید تر برای کاربر می شود که در نهایت به افزایش بازدید سایت شما منجر می شود.


مصاحبه با رهبران و صاحب نظران

مصاحبه با رهبران


فکر می کنید مصاحبه ها فقط برای ستون های بزرگ رومه است؟ قطعا برایتان عجیب است که بدانید چگونه بسیاری از صاحب نظران مایل به مصاحبه با شما هستند، کافی است فقط از آنها بخواهید. ارسال ایمیل و درخواست مصاحبه با صاحب نظران در صنعت خود و انتشار مصاحبه ها را در وبلاگ، بسیار با ارزش است. در واقع این کار نه تنها باعث افزایش اعتبار شما و افزایش ترافیک وب سایت شما می شود، بلکه مصاحبه شونده احتمالا مطالب را نیز به اشتراک می گذارد و آن مطلب بیشتر گسترش می یابد.


حتما بخوانید:  منظور از هاست و دامنه سایت چیست؟ همه چیز در مورد آن

بازاریابی ایمیل را نادیده نگیرید

بازاریابی ایمیل


بسیاری از کسب و کارها بر جذب مشتریان جدید از طریق بازاریابی محتوا متمرکز هستند که همین امر سبب می شود روشهای سنتی را فراموش کنند. بازاریابی ایمیل می تواند یک ابزار قدرتمند باشد و حتی ارسال تعداد زیادی ایمیل های ضعیف نیز می تواند موجب افزایش قابل ملاحظه ای در ترافیک سایت شما شود.


شما می توانید مردم را با ارسال ایمیل، در مورد هر به روز رسانی در کسب و کار خود، آگاه کنید. همچنین، قدرت بازاریابی از طریق تبلیغات کلامی را نادیده نگیرید، به خصوص از افرادی که از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند و راضی هستند. در واقع یک ایمیل دوستانه در مورد یک سرویس یا محصول جدید میتواند به بالا رفتن ترافیک شما کمک کند.


اطمینان حاصل کنید که سایت شما پاسخگو است

از روزهایی که دسترسی به اینترنت به طور انحصاری تنها بر روی رایانه های رومیزی انجام می شد، مدت زیادی گذشته است. امروزه مردم بیشتر از همیشه، از تلفن های همراه برای دسترسی به وب استفاده می کنند و اگر بتوانید بازدید کنندگان را مجاب کنید به سایت شما سر بزنند و تلفن همراه خود را برای آشنایی با شما استفاده کنند، موفقیت بسیاری به دست آورده اید. برای این کار باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در دسترس بوده و به راحتی قابل مشاهده در طیف وسیعی از دستگاهها، از جمله گوشی های هوشمند کوچکتر است.


مطمئن شوید که سایت شما سریع است

سرعت سایت


آیا تاکنون سی ثانیه برای باز شدن یک صفحه وب صبر کرده اید؟ باید بگویم بعید است زیرا ما هم این کار را انجام نداده ایم. در واقع اگر سایت شما سرعت کافی نداشته باشد و کاربران برای ورود به آن زمان زیادی را معطل شوند، قطعا شما آنها را از دست خواهید داد. برای مقابله با این اتفاق بهتر است اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به صورت تکنیکی بهینه سازی شده اند، از جمله اندازه فایل های تصویر، ساختار صفحه و قابلیت های استفاده از افزونه های متعدد. در مورد راه های افزایش سرعت سایت مفصلا صحبت کردیم. اگر مایل هستید که بیشتر بدانید می توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.


برای افزایش ترافیک، احساسات جامعه را تحت تاثیر قرار دهید

مردم همواره دوست دارند تفکراتشان را بیان کنند و با دیگران به گفت و گو بپردازند بنابراین ایجاد یک فضای اجتماعی در سایت شما یک راه عالی برای شروع گفتگو بین کاربران با شما و کاربران با یکدیگر و افزایش ترافیک سایت است. فراموش نکنید که فضای اجتماعی سایت خود را مدیریت کنید تا اطمینان حاصل شود حداقل استانداردها رعایت شده است.


به بخش نظرات توجه کنید

نظر در سایت


حتما به تعداد سایت هایی را که مرتبط به کسب و کارتان هستند، مراجعه و بخش نظرات آنها را بررسی کنید. همچنین شما می توانید در بخش نظرات کامنت بگذارید و خودتان را معرفی کرده و برای برند سازی قدم بردارید. اگر این کار را جدی بگیرید به راحتی می توانید به روند برند سازی خود کمک کرده و مخاطبان را با کسب و کارتان آشنا کنید.


تجزیه تحلیل های داده هایتان را بررسی کنید

گوگل آنالیز یک منبع ارزشمند از اطلاعات در مورد سایت شما است که می تواند اطلاعات دقیقی در مورد محبوب ترین صفحات را برای شما به اشتراک بگذارد.


حتما بخوانید:  آشنایی با مهمترین الگوریتم های گوگل و بررسی آنها

شما باید نگاهی دقیق بر روی داده ها و تجزیه و تحلیل های سایت خود داشته باشید و از این اطلاعات برای استراتژی های تبلیغاتی و محتوایی استفاده کنید. به پست ها و محبوب ترین صفحات توجه کنید. همچنین اطلاعات بازدید کننده ها را بررسی کنید تا ببینید که چگونه، کجا و  چه زمانی به سایت شما می آیند و ترافیک سایت چگونه بالا می رود.


فعال شدن در رسانه های اجتماعی جهت افزایش ترافیک سایت

فعال شدن در رسانه های اجتماعی


 


به اندازه کافی برای به اشتراک گذاشتن محتوا از طریق کانال های اجتماعی زمان صرف کنید و فعالانه قدم بردارید. آیا حساب توییتر دارید؟ پس به بحث گروهی با هشتگ های مربوطه ملحق شوید. آیا مخاطبان شما نظرات خود را در پست های فیس بوک بیان می کنند؟ پاسخ به سوالات و ارتباط با خوانندگان را با اهمیت بدانید. سپس از رسانه های اجتماعی استفاده و با طرفداران خود ارتباط برقرار کنید.


بک لینک های بی کیفیت را از بین ببرید

باید بدانید بک لینک های ضعیف نه تنها برای رشد سایت و بالا رفتن ترافیک سایتتان تاثیر مثبتی ندارد، بلکه سبب می شود سایت شما به عنوان یک سایت بی کیفیت شناخته شود پس به هیچ عنوان به سمت جذب بک لینک های بی کیفیت برای سایتتان نروید. از سوی دیگر لینک سازی غیر طبیعی نمی تواند هیچ کمکی به شما برای افزایش ترافیک سایتتان داشته باشد پس بهتر است از این دو امر جلوگیری کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری به دست آوردید.


ویدئوها را به عنوان بخشی از استراتژی تبلیغاتی خود قرار دهید

ویدئو در سایت


محتوای مبتنی بر متن، خوب است اما ویدئو می تواند یک دارایی با ارزش در جهت جذب بازدید کنندگان جدید و ایجاد سایت جذاب تر باشد. داده ها نشان می دهد که امکان به خاطر سپردن اطلاعات محتوای بصری به طور قابل توجهی بالاتر از متن است، به این معنی که بازاریابی ویدئویی یک راه عالی برای جذب و نگهداری مخاطبان شما است و همزمان به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می کند.


بررسی رقبا در مسیر افزایش ترافیک سایت

اگر از نرم افزارهایی مانند BuzzSumo برای بررسی آنچه رقبا انجام می دهند، استفاده نکنید، دچار مشکلات بسیاری می شوید. این نرم افزارها عملکرد اجتماعی سایت ها و محتواهای خاص را جمع می کند تا به شما یک دید کلی از موضوعاتی که برای خوانندگان جذاب است، بدهند. پیدا کردن آنچه که مردم می خوانند (و صحبت کردن در مورد آن) و شبیه سازی این نوع محتوا برای آوردن ترافیک به وب سایت شما نتیجه اصلی بررسی عملکرد رقبا است.


مردم دوست دارند یاد بگیرند و وب سایت های میزبان راهی عالی برای انتقال دانش شما به مخاطبان و مشتاقان شما هستند. همراه با مبارزات تبلیغی موثر اجتماعی، وب سایت ها میزبان یک راه عالی برای افزایش ترافیک وب سایت شما هستند. ارسال یک ایمیل به مدت یک هفته یا بیشتر و همچنین یادآوری آخرین فرصت برای ثبت نام می تواند امری تاثیر گذار باشد.


شرکت در کنفرانس ها

در هر صنعتی که هستید، احتمال دارد حداقل یک یا دو کنوانسیون بزرگ مربوط به کسب و کار شما وجود داشته باشد. شرکت در این رویدادها یک ایده خوب است و صحبت در آنها می تواند برای شما نتایج بسیاری خوبی به همراه داشته باشد و سبب افزایش ترافیک سایتتان شود.

منبع :

افزایش بازدید سایت



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها